Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gamla Karleby/Österbotten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gamla Karleby/Österbotten?

    Hi,

    I am looking for roots in Finland first my grandmothers mother Maria Jäger Jacobsson She was born 1875+- She moved to Sundsvall in Sweden with her children Ida (my grandmother) Signe, Ester and John. I am also looking for John Jacobsson who emigrated to Australia from Sweden 1894 . and his sister who emmigrated to Australia 1896 her name is Signe Jacobsson
    she married in Australia, John bought a farm in Australia

    I also like to hear about emmigrants during late 1800- 1930 in Australia. If you know about finnish settlements or other useful
    tip let me know.

    Thanks
    Marian

  • #2
    Jakobsson

    I have some Jakobsson names that are similar to those you mentioned:

    Signe Maria Johansdotter Jakobsson, b. 22 Sep 1895, Karleby.
    Johan Artur Johansson Jakobsson, b. 22 Oct 1900, Karleby.
    They also had a sister Edit and two brothers, Fridi and Gunnar. There is no indication that any of them moved from Finland.

    Their parents were Johannes Kort-Jakobsson and Brita Johanna Johansdotter Kankkonen.

    June
    June

    Comment


    • #3
      books

      In the book ”SEA, GOLD & SUGARCANE” Finns in Australia 1851 – 1947 by Olavi Koivukangas, I found the seaman Gustav Jakobson from Munsala who arrived 1854.

      In the book ”From THE MIDNIGHT SUN TO THE LONG WHITE CLOUD- Finns in New Zealand by the same author has information on seven Jacobson : Alfred b 1895, Edward b 1843 in Åbo, Jacob b 1860 in Nykarleby, Walter b 1893, Jakob b 1855, Karl Niclas b 1862 in Munsala and Nils b 1848
      // Ingemar

      Comment


      • #4
        Re: books

        Hi,

        thanks! Interesting! Where can I find the book? I would be nterested in bying it! John Jacobsson my fathers onkel is born in Finland I do not know where his mothers name is Maria Jäger Jacobsson she is from a place could Pörtum John and his siter emigrated to australia from Sundsvall in Sweden, my fathers grandmother Maria moved to Sundsvall sometimes during the late 1800. I am also trying to get som information about her.

        If you know where I could get info about my grandmothers mother please let me know?


        Greatings from Sweden

        Siv Jäger Janson

        Originally posted by Ingemar Ekman
        In the book ”SEA, GOLD & SUGARCANE” Finns in Australia 1851 – 1947 by Olavi Koivukangas, I found the seaman Gustav Jakobson from Munsala who arrived 1854.

        In the book ”From THE MIDNIGHT SUN TO THE LONG WHITE CLOUD- Finns in New Zealand by the same author has information on seven Jacobson : Alfred b 1895, Edward b 1843 in Åbo, Jacob b 1860 in Nykarleby, Walter b 1893, Jakob b 1855, Karl Niclas b 1862 in Munsala and Nils b 1848
        // Ingemar

        Comment


        • #5
          Hej Marian,
          Böckerna och flera andra intressanta emigrantböcker hittar Du på
          http://www.genealogia.fi/kauppa/indexe.htm
          De nämna böckerna är 327 sidor resp 402 sidor och jag har dem i bokhyllan.
          Lördagen den 7 Okt får jag besök av släktingar från Australien som jag tidigare ej visste om, men tack vare Finlander medlemmen Jeanette kom jag i Januari 2005 i kontakt med den grenen.
          MVH
          Ingemar (ingemar_ekman*hotmail.com),
          Jakobsberg

          Comment


          • #6
            reply

            Hej Ingemar,

            Böckerna verkar intressanta jag har inte så många böcker om emmigranter till Australien så nya tips emottages tacksamt.

            JAg läser just nu en dagbok av en man William Kopsen som på
            1800 talet utvandrade till Australien. Känner du till liknande böcker om emmigrantöden i Australien finska eller svenska?

            Tack önskar dig ett fint möte med ditt Australien besök.

            Soliga hälsningar Stockholm

            Comment


            • #7
              Re: Jakobsson

              Hi June,

              Thank you. The name are so promissing but the Signe Jakobsson and her brother John Jakobsson I look for emmigrated first to Sweden with where family and after that John (first) and Signe one year after emmigrated to Australia around 1895. They had two sisters Ida (my grandmother) and Ester.

              Sunny greatings from Stockholm

              Siv Marian Jäger Janson
              emmigrated first to

              Comment

              Working...
              X