Announcement

Collapse
No announcement yet.

Timgren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Timgren

    Hej Gita,

    Carl Arne Timgren död 16.2.1971

    Gurli Ester Constance Timgren f. Lesch död 12.7.1982 i Mount Kisco, N.Y. USA

    Dipl.ing., överstelöjtnant Frithiof Timgren död 20.7.1978

    Elli Margaretha Timgren död 19.12.1963

    Siiri Ingeborg Timgren död 14.3.1978

    Diplomingenjör Johan Torsti (Totti) Timgren död 30.8.1965 i Borgå


    Hälsningar

    Henry

    Comment


    • #17
      Re: Timgren

      Hej Gita,

      Fredrik Werner Timgren f. 17.8.1855 i Björneborg, död 3.11.1936 i Helsingfors.

      Gustaf Victor (Gösta) Timgren f. 27.2.1859 i Björneborg, död 13.5.1920.

      Vicehäradshövding Axel Gustaf Timgren f. 1.2.1874 i Åbo, död 5.1.1971.

      Axel Gustaf Timgrens syster Alma Ellen Timgren f. 23.12.1869 i Åbo. Död 24.8.1953 i Luumäki, Kotkanniemi. Gift 30.12.1889 med Finlands president Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad f. 15.12.1861 i Sääksmäki. Död 29.2.1944 i Luumäki, Kotkanniemi.

      Axel Gustaf Timgrens far hovrättsrådet Gustaf Werner Timgren var gift 8.3.1869 med Alma Sofia Malvina Svinhufvud af Qvalstad f. 1846, död 1918. Hon var småkusin till Pehr Evind.


      Hälsningar

      Henry

      Comment


      • #18
        Hej Henry,

        Oj! Var hittade du alla de uppgifterna?

        Hälsningar,
        Gita

        Comment


        • #19
          Re: Timgren

          Hej Gita,

          Jag besökte Brages pressarkiv idag, och då tittade jag på en del dödsannonser där.

          Där fanns också en del födelsedagar bl.a. 50, 60, 70, 75 år o.s.v.

          Jag kopierade en del. Jag har några på Timgren som jag kan skicka dig i nästa vecka.


          Hälsningar

          Henry

          Comment


          • #20
            Hej Henry,

            Jag har några på Timgren som jag kan skicka dig i nästa vecka.
            Det skulle jag gärna vilja ha, bara det inte är för mycket besvär. Jag börjar nästan få skuldkänslor för all hjälp jag får av dig. Jag skulle gärna vilja hjälpa dig tillbaka, så säg till är du snäll om det är något du tror jag kan göra för dig här i Sverige, om inte nu så när du kommer på något.

            Hälsningar,
            Gita

            Comment


            • #21
              You are looking for a Timgren, well my wife Hillevi was one! WE have the book "Slaktkaleder" by P. Er. Gadd. Hillevi asked me to get your phone no. she works better on the phone than E-mail, thats my department. We live in Cambridge, N.Y. USA, but we are in contact with some in Finland. Hope we can help.

              Comment


              • #22
                Frithiof Timgren was my grandfather

                Originally posted by Hillevi Holbroo View Post
                You are looking for a Timgren, well my wife Hillevi was one! WE have the book "Slaktkaleder" by P. Er. Gadd. Hillevi asked me to get your phone no. she works better on the phone than E-mail, thats my department. We live in Cambridge, N.Y. USA, but we are in contact with some in Finland. Hope we can help.
                Hi! I think we met when you and Hillevi visited my grandmother, Lilian Timgren, about two years ago.

                Frithiof Timgren was my grandfather and he fathered several children. His wife/my grandmother is still alive and she is quite healthy for her age.

                Comment


                • #23
                  Timgren

                  Kari!

                  Do you perhaps have any photo of Adéle (Diddi) Timgren née Tanninen who was married to senator Carl Johan Timgren in his first marriage?
                  Diddi was a cousin to my great grandfather Viktor Kåhlman. I would very much like to know what she looked like.

                  Gita

                  Comment


                  • #24
                    Hi Gita and all of you who responded to this thread,

                    Mathilda Elisabeth Franck's ancestral line goes back to our Holm family.

                    I would be very interested in all her descendants, and if anybody wants I can provide a lot of ancestral information on her.

                    I'm writing this in english because I saw that there are relatives over in the US also, but I understand swedish and finnish also.

                    Regards,

                    Lasse Holm

                    ps. my email lasse*the-holms.org

                    Comment


                    • #25
                      hej

                      Har skickat ett mail till dig./ Gita

                      Comment


                      • #26
                        Picture of Adéle

                        Originally posted by Gita Wiklund View Post
                        Kari!

                        Do you perhaps have any photo of Adéle (Diddi) Timgren née Tanninen who was married to senator Carl Johan Timgren in his first marriage?
                        Diddi was a cousin to my great grandfather Viktor Kåhlman. I would very much like to know what she looked like.

                        Gita
                        Hi!

                        I just sent you an e-mail with a picture of Adéle attached. I hope you received it.

                        Best regards,
                        Kari

                        Comment


                        • #27
                          pic Adele

                          Thank you! It was a lovely picture!!

                          Comment

                          Working...
                          X