Announcement

Collapse
No announcement yet.

Släkten Kämpe/Kempe från Pojo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Släkten Kämpe/Kempe från Pojo

    Hejsan!
    Jag skulle behöve hjälp med att hitta släktingar till Charlotta Wilhelmina Kämpe f. 1837 i Brunkom, Pojo. Hennes fader hette Erik Johan Kempe/Kämpe och var bonde och dräng i Brunkom. Eftersom det inte finns något husförhör publicerat på internet för Pojo efter 1800 så hittar jag inte mer info om familjen. Jag vet att Erik Johan gifte sig med Elisabeth (Lisa) Wessman, tidigare gift med Henrik Qvarnström. All information om Elisabeth och Erik Johan välkomnas!
    Mvh Sandra

  • #2
    Hej!

    Hon är i alla fall född den 2 nov 1837 som dotter till Per Johan Kempe och dess hustru Lisa Westman som då är 40 år

    Enligt Hiski så vigdes Erik Johan Kempe den 16/5 1837 i Brunkom med landbonde enkan Elisabet Qvarnström född Wessman

    Och enligt Hiski så gifter sig landbonden Henrik Qvarnström den 3/6 1824 med torparedottern Elisabet Wessman från Stubböle gård i Gennäs

    MVH Kerstin

    Comment


    • #3
      Kämpe

      Hej!
      Detta visste jag redan! Du råkar inte veta något längre bak om Elisabeth och Erik Johan?
      Mvh Sandra Nilsson

      Comment


      • #4
        Nej,tyvärr inte.

        Comment


        • #5
          Erik Johan Kempe

          Originally posted by Agardhisten View Post
          Hejsan!
          Jag skulle behöve hjälp med att hitta släktingar till Charlotta Wilhelmina Kämpe f. 1837 i Brunkom, Pojo. Hennes fader hette Erik Johan Kempe/Kämpe och var bonde och dräng i Brunkom. Eftersom det inte finns något husförhör publicerat på internet för Pojo efter 1800 så hittar jag inte mer info om familjen. Jag vet att Erik Johan gifte sig med Elisabeth (Lisa) Wessman, tidigare gift med Henrik Qvarnström. All information om Elisabeth och Erik Johan välkomnas!
          Mvh Sandra
          Erik Johan Kempe f. 14.9.1810 i Snällböle, Karis var son till Eric Johan Jacobsson Kempe född 7.2.1779 i Hinders, Kämpbacka, Ingå, d. 13.8.1859 i Billnäs, Pojo. Dagsverkare, landbonde.
          Han gifte sig i Ingå med Maris Kristina Andersdotter Sällström f. 24.9.1783 i Snällböle, Karis.
          De hade 9 barn. Erik Johan flyttade till Billnäs, Pojo 4.11.1819.
          Eric Johans far hette Jacob Kempe f. 1747 i Kämpbacka, Ingå, d. 2.1.1822 i Knappa, Ingå. Yrke: volontär, soldat.
          Han gifte sig 10.5.1767 i Käpbacka, Ingå med Catharina Margaretha Johansdotter f. 20.9.1746 i Kämpbacka, Ingå, d. 29.12.1808 i Ingå, dotter till Johan Kilmarck och Margaretha Jöransdotter.
          Jacobs far hette Anders Kempe f. 1702 i Ingå, d. 3.11.1781 i Ingå, yrke soldat.
          Han gifte sig 23.10.1737 i Ingå med Maris Henricsdotter f. 1705 i Lorvis, Kuggböle, Ingå, d. i Ingå.

          Erik Johans bror Anders Gabriel var en av mina förfäder.
          Mera vet jag inte.
          Jan Björklund

          Comment

          Working...
          X