Announcement

Collapse
No announcement yet.

Creutziger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Creutziger

    Hej!
    Jag är nybliven medlem av detta forum och söker information om min morfars far, Fredrik Leonard Creutziger gift med Elin Alexandra Karlsson. Tvärr har jag varken födelse- eller dödsdatum på någon av dem. Tillsammans fick de minst 10 barn, säkerligen fler då många av barnen var dödfödda. Minst ett av barnen, min morfar Karl Oskar Creutziger, är född i Borgå. Vad jag inte vet är om Fredrik Leonard hette Creutziger eller om det är ett taget namn. Något som försvårar mina undersökningar. Finns det någon som vet något om denna Fredrik Leonard Creutziger? Vore så tacksam för svar!

  • #2
    Creutziger

    I didn't find many Creutziger names in Finland, but there was one in Porvoo/Borgå. Can you give Karl Oskar's birthdate or an estimated date. Perhaps someone can help, but they need to have some idea what time period Karl Oskar was born. Porvoo birth records on HisKi end at 1882. I sent you a private message with some information.
    June

    Comment


    • #3
      Creutziger

      Försök googla runt lite med namnet t.ex. såhär. En person med epostadress nämnd finns i Borgå och en i Sibbo. Kanske det skulle löna sig att ta kontakt?

      Hasse

      Comment


      • #4
        Hi Juno. Thanks for your reply! My grandfather was born in 1.8.1917, so he's to young for the HisKi records. Some of my relatives say that my great grandfather was breeding horses and sold them to the last czar in Russia, but this could also be rumours. The name Creutziger sound indeed german and the name exists in early records in Sweden, but that family lived much earlier than my relativs seems to do. Thus I'm still looking into it and I'm going to contact some of them who's relativs were called Creutziger in the 1600:s. The man you found was a cousin to my mother. I have already contacted another of my mothers cousins and hope that he could give med some answers. I will continue to contact the cousins both in Finland and in Sweden.

        Ellinor

        Comment


        • #5
          Hej Hasse! Tack för ditt svar! De personer som du nämnde är mycket riktigt mina släktingar. Jag har börjat kontakta en kusin till min mamma och kommer även att kontakta fler utav dem. Förhoppningsvis kan någon av dem hjälpa mig vidare i mitt sökande.

          Comment

          Working...
          X